۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

خطر در استفاده نادرست از کش و تسمه های کشی بر روی اسلینگ


بسیاری ازسنگنوردان عادت دارند به لبه اسلینگ خود و کارابین کش بیاندازند و یا  از قطعات پلاستیکی خاص نظیر String استفاده کنند.
این کار خوبی است اما توجه داشته باشید هرگز و هرگز بر روی تنها یک انتهای اسلینگ این کار را انجام ندهید. چون ممکن است تحت شرایطی که در حین صعود بسیار پیش می آید کارابین در درون اسلینگ بچرخد و تسمه بصورت معکوس در آن قرار بگیرد و به محض وارد شدن فشار کش پاره شود. به تصاویر دقت کنید در تصویر  پایینی همه چیز به ظاهر درست به نظر می رشد اما حلقه ای که کارابین را گرفته در حقیقت تنها با کش مهار شده و در صورت پاره شدن کش کارابین از داخل آن بیرون می آید.
 این کار را یکبار در خانه امتحان کنید ! مطمئنا پس از امتحان خوشحال می شوید که در در طبیعت دیگر شاهد بروز این اتفاق نخواهید بود!! 


در باره String


۲ نظر:

  1. سلام
    یعنی شما میفرمائید هر دو سر اسلینگ را باید با کش و یا هرچیز دیگر ببندیم ؟

    پاسخحذف
  2. اسلینگ ها امروز در اندازه های گوناگونی در بازار موجود هستند اما باز هم بنا به خصوصیات هر مسیر ممکن است شما بخواهید از اسلینگی بلند تر بعنوان حمایت میانی استفاده کنید.
    در این حالت کارابین ها در داخل تسمه حرکت می کنند و بنا به طول تسمه هم حمل آن چندان راحت نیست. ضمن اینکه در آوردن آن از حمایل و یا گیره های هارنس می توند کمی دست و پاگیر باشد.. بنابراین "بسیاری" و نه الزاما همه برای راحتی بیشتر از کش و یا تسمه کشی برای فیکس کردن کارابین استفاده می کنند.
    با تشکر مجدد

    پاسخحذف