۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

معرفی کتاب


کوهنوردی – مهارت های اساسی برای  کوهنوردان و سنگنوردان

نویسنده این کتاب آلن ریچاردسون راهنمای تمام وقت کوهنوردی است. و این کتاب ماحصل سال ها تدریس و کوهنوردی وی در سطوح بالا است.
نکته جالب در باره این کتاب نوع نگارش خودمانی و دوستانه آن است بطوریکه خواننده احساس می کند در حضور مربی به فراگیری پرداخته است.
او به عنوان یک مربی با تجربه به با احاطه به  تمام نکاتی که ممکن است برای فرد فراگیر باعث ابهام و یا سئوال باشد این موارد را بصورت دقیق مورد موشکافی قرار داده و بصورت پله پله روش های اجرای هر تکنیکی را توضیح داده است.
از دیگر نقاط قوت این کتاب طراحی ها و تصاویر بسیار جالب  و گویای آن از موارد تکنیکی و روش های برپایی کارگاه و مدیریت طناب است بطوریکه حتی اگر از توضیحات بسیار جالب و کامل آن چشم پوشی کنیم کتاب به تنهایی می تواند بصورت یک منبع آموزشی مصور مورد استفاده قرار بگیرد.
این کتاب تقریبا تمامی موارد کوهنوردی از کوه پیمایی ساده و جهت یابی تا پیمایش های سنگین وصعود های فنی تابستانه و زمستانه را پوشش می دهد و می تواند بعنوان مرجعی معتبر مورد استناد قرار بگیرد.

اگر مایل به تهیه این کتاب هستید با ما تماس بگیرید.

۲ نظر:

  1. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  2. دوست عزیز
    این کتاب بصورت چاپی موجود است. ضمنا با توجه به اهمیت حق مولف انتشار متن کتاب بصورت الکترونیکی و بدون مجوز امکان پذیر نیست.

    پاسخحذف