۱۳۸۹ آبان ۱۹, چهارشنبه

اتصال کارابین به هارنس در زمان حمایت


سلام
با توجه به اینکه یکی بهترین راه کارهای شناخت لوازم فنی کوهنوردی ، و طریقه استفاده صحیح از آنها رجوع به دفترچه راهنمایی که توسط شرکت تولید کننده این گونه لوازم می باشد. گاهی مشاهده می شود دوستانی به روشهایی غیر از آنچه توصیه شده روی می آورند. یکی از این تفاوتها طریقه اتصال کارابین به صندلی سنگنوردی می باشد. تا آنجا که دیده ام در کلیه مراجع از حلقه جلو تونیک، یعنی  حلقه اتصال دهنده قسمت کمر به پا برای اتصال کارابین استفاده شده. اما در پاره ای از مواقع اساتید ما توصیه ای غیر از آنچه من برداشت کرده ام دارند. مانند زمانی که درحالت حمایت سر طناب هستیم و ممکن است بر اثر پاندولی نفر سر طناب فشاری ناگهانی و زیاد به سیستم حمایت وارد شود. در این مورد توصیه اساتید آن است که کارابین را به هر دو قسمت کمر و پا اتصال دهیم. حال این پرسش پیش می آید که آیا ممکن نیست به علت فشار بسیار زیاد و ناگهانی و کشش احتمالی در جهت عرضی کارابین ، خطر شکستگی کارابین افزایش پیدا کند؟ و همینطور بنا به توصیه شرکت پتزل کوهنوردان در زمان استفاده کارابین بر روی صندلی باید همواره آن را در معرض دید خود داشته باشند. که در صورت توصیه فوق این امر ماثر نخواهد بود. و پیچ کارابین به درستی قابل رویت نیست.
از آنجا که شرکت محترم کوه ویسی رابطی است بین کوهنوردان ایرانی و شرکت پتزل فرانسه  خواهشمندام نظر کارشناسان آن شرکت محترم را نیز در این رابطه به اطلاع ما برسانید.
با احترام فراوان
مجید کاشیان





دوست گرامی با تشکر از ارسال ایمیل و طرح پرسش

روش توصیه شده توسط کارشناسان شرکت پتزل جهت حمایت سرطناب در تمامی ابزارهای حمایتی اتصال کارابین به حلقه  هارنس می باشد
شما می توانید با مراجعه با بروشور هر یک از این ابزار این روش را مشاهده فرمایید.
 اتصال کارابین به هر دو حلقه پا و کمر بسیار خطر ناک می باشد و حتی می تواند منجر به شکستگی کارابین به خاطر  وارد شدن بار به محور عرضی ان از چند جهت شود.
همچنین در مورد در معرض رویت بودن پیچ کارابین روش مورد تایید پتزل قرار گرفتن پیچ کارابین در معرض دید است.
مطالعه این بروشور می تواند به شفاف شدن این امر برای آن دسته از افرادی که نظر دیگری ( در باره این دسته از محصولات پتزل) دارند مفید باشد.


خوشحال می شویم نظرات سایر مربیان و علاقه مندان را در این باره بدانیم. نظرات شما می تواند به رشد فرهنگ گفتگوی فنی کمک نماید.

با تشکر و احترام
بخش آموزش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر